PEŁNOMOCNICTWO - ZMIANY OD 2016 R

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Informujemy, że od 1 stycznia 2016 r. obowiązują  nowe zasady i formularze, na których udziela się pełnomocnictwa w sprawach podatkowych.

Obowiązujące pełnomocnictwa: do podpisywania składanej w postaci papierowej szczególne, oraz do doręczeń składane są na formularzach określonych przez Ministra Rozwoju i Finansów.

 

Druku pełnomocnictw składanych w postaci papierowej:

Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji w postaci papierowej - druk UPL-1P

Zawiadomienie o zmianie lub odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej w postaci papierowej - druk OPL-1P

Pełnomocnictwo do doręczeń - druk PPD-1

Zawiadomienie o zmianie /odwołaniu/ wypowiedzeniu pełnomocnictwa do doręczeń - druk OPD-1

Pełnomocnictwo szczególne - druk PPS-1

Zawiadomienie o zmianie /odwołaniu/ wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego - druk OPS-1

 

Z dniem 1 lipca 2016 r. weszły w życie przepisy umożliwiające udzielenie pełnomocnictwa ogólnego, które upoważnia do działania we wszystkich sprawach podatkowych oraz innych sprawach należących do właściwości organów podatkowych lub organów kontrolo skarbowej (z wyjątkiem złożenia deklaracji  podpisywania lub odwołania pełnomocnictwa w postaci papierowej. Pełnomocnictwo ogólne mocodawca obowiązany jest zgłosić w formie elektronicznej do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej – Centralnego Rejestru Pełnomocnictw Ogólnych.

Autor: Halina Szczepanik

Pliki do pobrania

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Urząd Gminy Izabelin
Data utworzenia:2017-11-10
Data publikacji:2017-11-10
Osoba sporządzająca dokument:Halina Szczepanik
Osoba wprowadzająca dokument:Anna Sikorska
Liczba odwiedzin:696