Wzory druków pełnomocnictw
Na stronie podatki.gov.pl znajdziesz formularze dotyczące pełnomocnictw, które możesz wydrukować, wypełnić i osobiście zanieść do właściwego organu podatkowego.
Link do storny: https://www.podatki.gov.pl/pelnomocnictwa/formularze-pelnomocnictwa/
Dnia 1 marca 2017 r. weszły w życie dwa nowe rozporządzenia zmieniające wzory druków pełnomocnictw oraz zawiadomień o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu pełnomocnictwa.
Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 10.01.2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru pełnomocnictwa ogólnego i wzoru zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu tego pełnomocnictwa (Dz. U. z 2017 r. poz. 138) wprowadziło zmiany w rozporządzeniu z Ministra Finansów z dnia 21.06.2016 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 916). W załącznikach do tego aktu prawnego znalazły się nowe wzory formularzy pełnomocnictwa ogólnego PPO-1 oraz zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu pełnomocnictwa ogólnego OPO-1.
Natomiast rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 17.02.2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzorów pełnomocnictwa szczególnego i pełnomocnictwa do doręczeń oraz wzorów zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu tych pełnomocnictw (Dz. U. z 2017 r. poz. 349) wprowadziło zmiany w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28.12.2015 r. (Dz. U. z 2015 r. poz. 2330). W załącznikach do tego aktu prawnego znalazły się nowe wzory formularzy pełnomocnictwa szczególnego PPS-1 oraz pełnomocnictwa do doręczeń PPD-1, a także zawiadomień o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu tych pełnomocnictw – odpowiednio OPS-1 i OPD-1.
Od 1 marca 2017 r. obowiązują następujące wersje druków pełnomocnictw i zawiadomień:
- PPO-1(2) – Pełnomocnictwo ogólne
- PPS-1(2) – Pełnomocnictwo szczególne
- PPD-1(2) – Pełnomocnictwo do doręczeń
- OPO-1(1) – Zawiadomienie o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu pełnomocnictwa ogólnego
- OPS-1(2) – Zawiadomienie o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego
- OPD-1(2) – Zawiadomienie o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa do doręczeń
Należy przy tym podkreślić, iż pełnomocnictwo ogólne oraz zawiadomienie o zmianie składa się drogą elektroniczną przez Portal Podatkowy. Jedynie w przypadku wystąpienia problemów technicznych uniemożliwiających elektroniczne przesłanie dokumentów osoba zgłaszająca może posłużyć się formularzem papierowym.
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | Urząd Gminy Izabelin |
---|---|
Data utworzenia: | 2018-05-16 |
Data publikacji: | 2018-05-16 |
Osoba sporządzająca dokument: | Halina Szczepanik |
Osoba wprowadzająca dokument: | Anna Sikorska |
Liczba odwiedzin: | 10069 |
Rozwiń Historia zmian
Data i godzina zmiany | Osoba zmieniająca | Opis zmiany | Poprzednia wersja |
---|---|---|---|
2019-02-15 11:10:53 | Anna Sikorska | aktualizacja | Wzory druków pełnomocnictw |
2019-02-15 11:10:14 | Anna Sikorska | aktualizacja | Wzory druków pełnomocnictw |
2019-02-15 11:07:44 | Anna Sikorska | aktualizacja | Wzory druków pełnomocnictw |
2019-02-15 11:04:44 | Anna Sikorska | aktualizacja | Wzory druków pełnomocnictw |